De diaconale collecte op 8 september

De diaconale collecte op 8 september is bestemd voor Gambia.

In de vorige Kerkklanken stond dat we op 21 juli zouden collecteren voor Gambia, omdat Frank Obdam toen voorging in onze kerk hebben we op die zondag gecollecteerd voor Mozambique.
Gambia ligt aan de uiterste westpunt van Afrika, aan de Atlantische Oceaan en is het kleinste land op het Afrikaanse vasteland. De economie behoort tot de zwakste in de wereld. Volgens de VN leeft 61% van de bevolking onder de armoedegrens.

De stichting B.U.B.S is een kleine ontwikkelingshulp organisatie die gevestigd is in ons eigen Middenmeer. Sinds de oprichting in 2008 steunde zij schoolprojecten in Gambia waardoor inmiddels ruim 1400 kinderen een opleiding hebben kunnen volgen.
Vanaf 2017 zijn ze zich meer gaan richten op het opleiden van verpleegsters, het transporteren en distribueren van medische producten naar Gambia en het ondersteunen van klinieken. In de stad Yuna hebben zij geholpen bij het realiseren van een nieuw ziekenhuis en de renovatie van het bestaande ziekenhuis. Deze ziekenhuizen en
klinieken worden ingericht met mooie en goed bruikbare spullen uit Nederlandse ziekenhuizen die hier niet meer nodig zijn. U moet hierbij denken aan ziekenhuisbedden, bevallingsbanken, bloedprikstoelen en reanimatiepoppen.
Voor het opleiden van medisch personeel, het bouwen van nieuwe ziekenhuizen en klinieken en het verzenden van de door Nederlandse ziekenhuizen geschonken spullen en inventarissen is veel geld nodig.

U kunt Stichting B.U.B.S helpen door te geven tijdens de dienst op zondag 8 september.
U kunt uw bijdrage ook overmaken naar de bankrekening van de diaconie
(NL51 RABO 0370 4025 61).
Dank u wel.